طرز تهیه شیرینی کشمشی

شیرینی کشمشی ، طرز تهیه شیرینی کشمشی خانگی نرم و خوشمزه بدون فر ، دستور تهیه شیرینی کشمشی بازاری مرحله به مرحله ، shirini-keshmeshi دستور تهیه شیرینی کشمشی مرحله به مرحله
مواد لازم شیرینی کشمشی - 50  عدد شیرینی
کشمش پلویی 150 گرم - سه چهارم لیوان
آرد 220 گرم - یک و نیم لیوان
تخم مرغ 2 عدد
کره 150 گرم
پودر قند 160 گرم - یک لیوان
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری
نکات قبل از پخت

برای اینکه شیرینی کشمشی خوشمزه و بازاری داشته باشیم بهتر است همه مواد را با استفاده از ترازو طبق اندازه های گرمی گفته شده استفاده کنید اما در صورتی که ترازوی آشپزخانه در دسترس نداشتید از اندازه هایی که برحسب لیوان نوشته شده استفاده کنید.

کره و تخم مرغ را حداقل نیم ساعت قبل از پخت شیرینی ، از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند.

مراحل تهیه شیرینی کشمشی

1. ابتدا کره و پودر قند را در یک ظرف مناسب با دور تند همزن به مدت 6 دقیقه هم می زنیم تا کرمی رنگ شود. سپس یکی از تخم مرغ ها را به مواد داخل ظرف اضافه می کنیم و با دور تند همزن به مدت یک دقیقه هم می زنیم و تخم مرغ دوم را همراه وانیل اضافه می کنیم و مجددا به مدت یک دقیقه هم می زنیم تا همه مواد به خوبی باهم یکنواخت شوند.

2. سپس آرد و بکینگ پودر را مخلوط می کنیم و بعد از سه بار الک کردن به ظرف حاوی مواد به تدریج اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم و بعدش کشمش را اضافه می کنیم. توجه کنید اگر از کشمش بسته بندی شده و بیرون استفاده می کند نیازی به شستن کشمش ها نیست اما اگر از کشمش محلی استفاده می کنید بهتر است از قبل آن ها را در یک ظرف به مدت نیم ساعد خیس کنید و پس از شستن روی یک دستمال تمیز پهن کنید تا خشک شوند.

3. بعد از اینکه کشمش را به مایه شیرینی اضافه کردیم ، با همزن مواد شیرینی را هم می زنیم تا کشمش ها در همه جای خمیر به طور مساوی پخش شوند و هم اینکه مایع شیرینی یکدست و منسجم تر شود. حالا مایه شیرینی ما آماده پخت است.

4. در این مرحله کف سینی فر را بعد از اینکه چرب کردیم کاغذ روغنی می اندازیم و مواد شیرینی را پس از ریختن داخل قیف با فاصله و در سایز های دلخواه همانند شیرینی کشمشی روی سینی می ریزیم. حتما فاصله را رعایت کنید چون شیرینی ها پس از پخت کمی پهن می شود. حالا قسمت زیرین یک قاشق را کمی چرب می کنیم و با قاشق رویه شیرینی ها که شبیه قله کوه درآمده اند صاف می کنیم. (اگر قیف نداشتید می توانید با قاشق مواد شیرینی را با سایزهای دلخواه روی سینی بریزید)

5. اگر همه مواد در یک سینی جا نشد نگران نباشید می توانید روی باقی مانده مواد شیرینی سلفون بکشید و در جای خنک به غیر از یخچال بزارید و بعد از پخت سینی اول ، آن ها را هم بپزید. بعد از آماده سازی شیرینی ها باید فر را آماده کنیم برای این کار فر را با دمای 170 درجه روشن می کنیم و به مدت 15 دقیقه صبر می کنیم تا گرم شود. برای فرهای برقی دما را 20 درجه کمتر یعنی روی 150 درجه تنظیم کنید. بعد از گرم شدن فر ، سینی حاوی شیرینی را به مدت 12 تا 15 دقیقه داخل فر می گذاریم تا کمی دور شیرینی ها بپزد و طلایی شود. (حرارت فقط از پایین باشد.)

6. در این مرحله مراقب باشید اگر شیرینی کشمشی بیشتر از 15 دقیقه داخل فر بماند خشک و سفت می شود. بعد از اینکه دور شیرینی ها طلایی شود آن ها را از فر بیرون می آوریم و بعد از کمی خنک شدن از کاغذ جداشون می کنیم. بعد از خنک شدن می توانید شیرینی های کشمشی را سرو کنید. امیدواریم از خوردن شیرینی های کشمشی خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت شیرینی کشمشی شیرینی کشمی خشک یا نرم؟

هر چقدر شیرینی کشمی بیشتر داخل فر بماند تردتر می شود پس اگر دوست دارید شیرینی کشمشی شما نرم و خوشمزه شود باید به محض اینکه دور شیرینی ها طلایی شد از فر خارج کنید تا شیرینی کشمی نرم و خوشمزه داشته باشید.

نحوه صحیح نگهداری

شیرینی های کشمشی را بعد از پخت و خنک شدن حتما باید داخل ظرف دربسته و در جای خنک نگهداری کنید. به این روش می توانید شیرینی های کشمشی را تا یک ماه نگهداری کنید. در صورتی که بخواهید بیشتر از این مدت آن ها را نگهداری کنید باید از کره داخل مواد شیرینی استفاده نکنید چون کره ماندگاری شیرینی را کم می کند. من بجای کره همیشه از مارگارین (کره گیاهی) استفاده می کنم.

شیرینی کشمشی بدون فر

در صورت که فر در درسترس ندارید می توانید شیرینی کشمشی را بدون فر هم درست کنید. برای این کار در تابه دو طرفه دو لایه کاغذ روغنی می اندازیم و مایه شیرینی را به وسیله قیف یا قاشق روی کاغذ می ریزیم. سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و هر وقت دور شیرینی ها طلایی شود تابه را از روی حرارت برمی داریم.


سایت سرگرمی و آشپزی مینا شیرینی ,کشمشی ,کنیم ,مواد ,استفاده ,کشمش ,شیرینی کشمشی ,مواد شیرینی ,تهیه شیرینی ,توانید شیرینی ,نگهداری کنید ,تهیه شیرینی کشمشی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خرید اینترنتی شمیم باران tarjomeh0t0100 هر چی که بخوای سریال ها ♀Aramesh shahr✗ ✘ دو ارباب